Logo culemborgsecourant.nl


Het promotieteam, vlogteam en de bedenkers van FC Culemborg (Foto: Susanna Leidelmeyer)
Het promotieteam, vlogteam en de bedenkers van FC Culemborg (Foto: Susanna Leidelmeyer) (Foto: )

‘Wij willen saamhorigheid creëren’

Vincent: ''Iedereen heeft affiniteit met voetbal''

Fleur van Eeuwijk

Sinds begin dit jaar is er een nieuw voetbalplatform door een aantal initiatiefnemers genaamd FC Culemborg ontstaan. Dit nieuwe voetbalplatform richt zich op het heden en verleden van het Culemborgse voetbal, ze publiceren interviews én ze houden de lezers op de hoogte van het lokale amateurvoetbal. Eén van deze initiatiefnemers is de 29-jarige Vincent de Weger. ‘’We hebben dit voetbalplatform ontwikkeld omdat we gek zijn op voetbal en we houden van de stad. Die combinatie fascineert en verbindt ons allemaal!’’

Culemborg – Het oorspronkelijke idee is bedacht door Marco Verbeek, hij is een bekende voetbaltrainer uit Culemborg. Hij deelde vaak verhalen op Facebook maar voor de rest had hij geen sociale media kanalen. Vincent besloot om met Marco te gaan samenwerken om zo FC Culemborg op de kaart te zetten. En zo groeide het team snel. ‘’Samen met Jeffrey Koedam en Jasper van Empel hebben we een goed op elkaar afgestemd team waarin iedereen zijn taken heeft’’, vertelt Vincent. Door alle inzet en passie heeft FC Culemborg steeds meer vorm gekregen.

Een groeiende organisatie

‘’Iedereen heeft een grote affiniteit met voetbal, de één is trainer en de ander is speler. De saamhorigheid die wij proberen te creëren in Culemborg zit ook in ons team.’’ De organisatie groeit ook steeds verder. Zo zijn er twee vloggers bijgekomen en op korte termijn komen er podcasts online. Daarbij is er ook een promotieteam opgericht. ‘’Niet iedereen kende elkaar al persoonlijk, maar uiteindelijk zijn we een hecht team geworden.’’ Een belangrijke pijler voor FC Culemborg, is dat er geen geruchten de wereld in worden gebracht. ‘’Bij mond-op-mondreclame kun je veel onjuistheden overbrengen. Daarom brengen wij nieuws wat geciteerd is uit spelers of trainers.’’

Structuur

Door het creëren van een breed scala kunnen ze de doelgroep goed aanspreken. ‘’De 16- tot en met 35-jarigen is onze grootste doelgroep. Door naast het actuele nieuws ook historie, vlogs en podcast aan te bieden is er steeds meer animo.’’ Daarbij heeft FC Culemborg ook een structuur ingebouwd. Iedere maandag is er de 'elf vragen met' waarin ze vragen stellen aan een speler of trainer. Iedere woensdag komt er een vlog online en iedere vrijdag is er een voorbeschouwing, waarin Jeffrey Koedam de mensen meeneemt in de voorbereidingen op het nieuwe seizoen.

Positiviteit

FC Culemborg is blij met alle positieve reacties die ze krijgen. ‘’We zijn blij dat ons initiatief zo goed uitpakt en dat iedereen positief is. We hechten veel waarde aan elkaar en we doen dit met z’n allen!’’ Om uit de kosten te blijven biedt FC Culemborg ook ruimte aan adverteerders. ‘’Met ruim 700 unieke bezoekers per dag bereiken wij een grote doelgroep.’’ Meer informatie over FC Culemborg is te vinden op www.fcculemborg.nl en op diverse sociale media kanalen zoals Instagram en Facebook.

Lees ook

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden