Logo culemborgsecourant.nl

Natuurinclusief Agrarisch Bijenlandschap Betuwe is een initiatief voor bijvriendelijke landbouw. (Foto: Peter Venema)

Rabobank publiceert maatschappelijk jaarverslag 2019

Geldermalsen - Rabobank publiceert vandaag haar jaarcijfers en maatschappelijk jaarverslag 2019. De bank legt hierin zowel financiële als maatschappelijke verantwoording af. Het uitgebreide maatschappelijk jaarverslag illustreert de bijdrage van Rabobank aan mens, milieu en maatschappij. Tevens illustreren lokale infographics de impact op dit vlak in Nederland via onze 89 lokale banken.

Coöperatief dividend
Rabobank is betrokken bij veel maatschappelijke initiatieven en investeert een deel van haar winst in de samenleving. Deze investering wordt ook wel het coöperatief dividend genoemd. Het totaal bestede bedrag aan coöperatief dividend over 2019 is 45,4 miljoen euro.

Rabobank West Betuwe heeft hiervan 398.285 euro coöperatief dividend geïnvesteerd in de regio. In de onderstaande link staan verschillende voorbeelden die vanuit dit coöperatief dividend ondersteund zijn.

Infographic met maatschappelijke impact voor de regio
Een van Rabobanks speerpunten om blijvend het verschil te maken is klanten verder helpen op het gebied van zelfredzaamheid, ondernemerschap en digitalisering. Ook het versterken van de lokale leefomgeving, bijdragen aan een duurzame voedselproductie en verduurzaming van de woningmarkt zijn belangrijk. Naast de jaarcijfers 2019 publiceren alle 89 lokale Rabobanken een eigen infographic met daarin de maatschappelijke impact voor de regio uitgelicht. Zo ook Rabobank West Betuwe. Directievoorzitter Ans Verhoef over de bijdrage voor deze regio: “In 2019 hebben we vanuit ons coöperatief dividend ca.398.285 euro geïnvesteerd in de regio. Samen met onze ledenraad zijn deze mooie projecten uitgekozen. Projecten die echt het verschil maken voor ons werkgebied. Ik ben trots dat wij als Rabobank hier aan kunnen bijdragen!.”

Bekijk de infographic met de maatschappelijke impact van Rabobank West Betuwe via www.rabo.nl/westbetuwe/impact2019

Bekijk het landelijke jaaroverzicht 2019 op Rabobank.nl/impact2019

Bekijk de jaarcijfers 2019, resultaten en verslagen op Rabobank.com/jaarverslagen

Meer berichten